építészet

Az Eiffel-torony építése 9 képben

/ Hozzászólások kikapcsolva

Az Eiffel-torony építése 9 képben

Azt minden bizonnyal még maga Gustave Eiffel mérnök sem gondolta volna, hogy a róla elnevezett kolosszális acéltorony egykor a romantika és a szerelem szimbóluma lesz.  Sőt, talán még azt is csak legtitkosabb vágyaiban remélhette, hogy az Eiffel-torony egyáltalán fennmarad az utókor számára, hiszen az építményt az eredeti tervek szerint az 1889. évi világkiállításon tartott bemutatása után le is bontották volna. Hála azonban Eiffel kitartásának és makacsságának, nem csak hogy a megosztó közvélekedés ellenére megkezdődhetett a kollégái által kiötlött torony építése, de hatalmas sikere máig töretlen, ezzel is garantálva az építmény fennmaradását. A 10100 tonnás acéltömeg így valószínűleg még sokáig fogja magához csábítani a romantikus lelkeket. A heves tiltakozások ellenére (amibe több nagynevű francia művész is megszólalt), 1887. január 28-án megkezdődhetett az Eiffel-torony építése. Hatalmas tölcséreket vájtak, majd szárítottak ki a Mars-mezőn, hogy a kőművesek hozzákezdhessenek az oszlopok alapozásához. Ezt követően telepítettek négy, új rendszerű hidraulikus emelőt a fémszerkezet darabjainak mozgatásához. A torony elképesztő tempóban növekedett: havonta 12 méterrel lett magasabb. Ehhez persze hozzájárult az is, hogy a helyszínen csak az elemek összeszerelése folyt, azokat előre legyártották egy  Levallois-Perret-i üzemben. Az elképesztő iram  ennek ellenére is a kor mérnöki csodájának számított. Gyakorlatilag a munka minden egyes fázisában feltaláltak valamilyen addig nem használt újszerű megoldást. Eiffel-torony átadására végül 1889 tavaszán került sor.  A  fantasztikus építmény születésének állomásait az alábbi képsorozaton kísérhetjük végig. Görgess tovább a képekhez, ha érdekelnek a az Eiffel-torony építéséről készült korabeli fotók: KÖVESS MINKET   Ha tetszett a cikk, nézd meg ezeket is:               Forrás: retronaut.com Wikipedia (hun, eng) KÖVESS MINKET

The post Az Eiffel-torony építése 9 képben appeared first on Ha Érdekel.

/ Hozzászólások kikapcsolva

Kaiping tornyai – Diaolou

/ Hozzászólások kikapcsolva

Kaiping tornyai – Diaolou

Ha érdekel, Kína Kaiping megyéjében több száz torony található elszórtan, melyeket Diaolounak hívnak. A kőből épült tornyok a kínai és a nyugati építészet elemeit egyaránt magukon viselik, ugyanis a világ számos részéből visszaérkezett kaipingi emigránsok építtették őket a Qing-dinasztia idején.

The post Kaiping tornyai – Diaolou appeared first on Ha Érdekel.

/ Hozzászólások kikapcsolva

Magával ragadó bambusz építészet

/ Hozzászólások kikapcsolva

Magával ragadó bambusz építészet

Ha érdekel, a bambusz üreges felépítésű, kis súlyú és nagyon hajlékony, a rugalmas száraknak köszönhetően az élet szinte minden területén hasznosítható növény. Felhasználása az építészetben is egyre inkább elterjedt. A vietnami “Vo Trong Nghia Architects” kiemelkedőt nyújtott, az ő nevükhöz fűződik a Wind and Water Bar, amely teljes egészében bambuszból és nádból készült, egyetlen szög felhasználása nélkül.A Wind and Water Bar a Binh Duong tartomány Thu Dau Mot városában található.

The post Magával ragadó bambusz építészet appeared first on Ha Érdekel.

/ Hozzászólások kikapcsolva

Hatalmas bicilkis körforgalom az út felett Hollandiában

/ Hozzászólások kikapcsolva

Hatalmas bicilkis körforgalom az út felett Hollandiában

Nagy ütemben terjed világszerte a kerékpáros közlekedés, és ez a folyamat az olajkészletek csökkenésével és a benzinárak növekedésével valószínűleg csak fokozódni fog. Egyre több helyen éri el a kerékpáros közlekedést választók száma azt a kritikus tömeget, ahol már kikerülhetetlen, hogy figyelembe vegyék az ő igényeiket is. Különösen igaz ez a kerékpáros közlekedés Mekkájának számító Hollandiában. A holland közlekedéstervező szakemberek sorra gyártják a különböző innovatív ötleteket a biciklisek számára, a szupergyors és széles városi kerékpársávoktól az automatizált bicikliparkolókig. Az egyik ilyen érdekes innováció a 2012 júniusában átadott Hovenring biciklis körforgalom. Az építmény érdekessége, hogy egy több sávos kereszteződés felett “lebeg”, mintegy kör alakú hidat nyújtva így a bicikliseknek, akik így gyorsan és biztonságosnak jutnak keresztül az egyébként roppant forgalmas csomóponton. Maga a név utalás a kör alakra, valamint az építmény elhelyezkedésére. A magaslati bringás körforgalom ugyanis Eindhoven, Veldhoven és Meerhoven városok környékén található. Az tervezéssel és kivitelezéssel megbízott IPV Delft nevű cég építészetileg is igen érdekes dolgot hozott létre. A Hovenring középpontja egy 70 méter magas oszlop, amiről lelógva 24 acélkábel tartja a szerkezetet, minimálisra csökkentve így a szükséges földi tartóoszlopok mennyiségét. Ennek a megoldásnak köszönhetően a 72 méter átmérőjű Hovenring távolról leginkább egy repülő csészealjra emlékeztet, különösen éjszakai megvilágításnál. Görgess tovább, és nézd meg a képeket a Hovenring biciklis körforgalomról: KÖVESS MINKET Ha érdekelnek a kerékpározással kapcsolatos érdekességek, nézd meg a többi biciklis cikkünket is Források: mymodernmet, cyclingresourcecentre.org Az IPV Delft honlapja KÖVESS MINKET

The post Hatalmas bicilkis körforgalom az út felett Hollandiában appeared first on Ha Érdekel.

/ Hozzászólások kikapcsolva

A láthatatlan Mózes-híd – Hollandia

/ Hozzászólások kikapcsolva

A láthatatlan Mózes-híd – Hollandia

Ha érdekel, Hollandia dél-nyugati részén található a szokatlan Mózes-híd, amely a kreatív építészeknek köszönhetően a vízbe süllyesztve épült és így messziről szinte láthatatlan. A fából épült híd kétségtelenül látványosabb, mint egy átlagos átkelő, de vajon mennyire időtálló? Az építők, a RO&AD Architects szerint hosszútávon is ellenáll a víz nyújtotta megpróbáltatásoknak, mivel speciális fából készült.

The post A láthatatlan Mózes-híd – Hollandia appeared first on Ha Érdekel.

/ Hozzászólások kikapcsolva

Így kell kihasználni egy 46 négyzetméteres lakást

/ Hozzászólások kikapcsolva

Így kell kihasználni egy 46 négyzetméteres lakást

Ha érdekel, az interneten nap mint nap belebotlunk álmaink házába vagy luxus apartmanokba, amelyeket látván eszünkbe jut, de jó volna… De most maradjunk a realitások talaján. Az építészek is talán egyetértenek azzal, hogy az az igaz kihívás, amikor kis összegből kis helyen kell gazdálkodni.

The post Így kell kihasználni egy 46 négyzetméteres lakást appeared first on Ha Érdekel.

/ Hozzászólások kikapcsolva

Természetes szellőzés egy különleges háztető segítségével

/ Hozzászólások kikapcsolva

Természetes szellőzés egy különleges háztető segítségével

Ha érdekel, a Plasma design stúdiót egy összetett problémával keresték meg. Egy létező építményben kellett kialakítaniuk egy új otthont, meg kellett oldaniuk, hogy megfelelő legyen a szellőzés, ráadásul ezt az egészet designos csomagolásban kellett tálalniuk. HaErdekel.hu a Facebookon: A tervezők kihasználták az Olaszországban található dombság földrajzi adottságait. Az egész szerkezetet a lejtőbe építették és végigvezették a teljes épületen a különleges tetőszerkezetet. Az eredmény önmagáért beszél. Tágas, természetes fénnyel megvilágított, jól szellőző tereket alakítottak ki és a régi épületrészt is könnyedén meg lehet közelíteni. forrás: dezeen, HaErdekel.hu a Facebookon:

The post Természetes szellőzés egy különleges háztető segítségével appeared first on Ha Érdekel.

/ Hozzászólások kikapcsolva